Ridit två hästar..

Hejhejj! :)
Nu har jag kommit hem från stallet! Red två hästar idag, Robban och Tova!

Robban: Blandat mellan dressyr och hoppning. Värmde upp, skritt trav och galopp i olika tempon & hög & låg form. Hade ställt upp en oxer på diagonalen som jag skulle hoppa lite imellan så att dressyrpasset skulle bli lite roligare, fick ett tips från Anne om det för ett tag sen! men iallafall så värmde jag upp och sen tog två språng. Skrittpaus igen och sen lite trav och galopp på volterna, två språng igen osv. Han kändes riktigt fin! Det var ju det första riktiga passet på ca. 3 veckor. Han var riktigt lösgjord i slutet, kändes skitbra. Han var riktigt pigg på hindrerna, så som hästarna är på tv lixom, fick hålla in ganska mycket för annars skulle han bara hoppa igenom det för han hade en sån fart , hindret låg ändå på 80-90cm.

Tova: Pia som äger henne, hon hade jätteont i huvudet så hon frågade ifall jag ville rida henne istället. och såklart ville jag det! Tova är en blandning mellan travare/nordsvensk, men nätt i kroppen och 6 år. Och , herregud va pigg hon var idag! Har ridit henne en gång innan. Haha, och det blåste lite så det blev lite extra sådär. Men i början så bara hon trippa runt, men sedan hittade jag "knapparna" på henne och då gick hon riktigt fint! En utav de svåraste hästarna jag har ridit faktiskt. Fokuserade mest på traven då hon inte har lärt sig galoppskänkeln riktigt än. Men när hon väl koncentrerade sig gick hon verklligen som en guud! Fin tjej.


en bild på tova :)

Imorgon åker jag ju till Danmark tills på torsdag, så nu får erika sköta bloggandet! Hon får ju ta igen nu eftersom hon inte har bloggat på ca. 3 veckor! HAHA :D
Aja, ska försöka fixa lite mer ikväll iaf.
puss

// ida carlsbogård


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Din blogg!:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0