Dagens ridpass

Tova: Tova red jag först, började att skritta fram och så och försökte få henne i en lugnare skritt. Inte så lätt, men det funkade tillsist. Sen traven då, och jag hittade verkligen "knappen" på henne och hon gick så fint så! Ibland blev det lite springit, men så är hon! Annars gick hon jättefint!
Lite bommar va framme så jag la upp några och travade över dom, gick galant. Ioförsej la jag bara 1 på några ställen men jag tyckte det räckte för jag vet inte hur Pia har gjort innan ifall hon ens har gjort det än.
Övade även lite på öppnor, det går som bäst i traven!
Hon var jätteduktig, det var alltså tredje gången jag red henne och jag ska rida henne varje fredag nu under vinterhalvåret.

Robban: Hoppade idag, sista gången föralltid typ. Eller ja, vem vet?
Men iallafall för ett bra tag. Började med att värma upp, tempoväxlingar som vanligt. Kändes pigg, dock var det lite varmt så det tog väl lite på krafterna också. Ställde upp tre hinder på mittlinjen som stod i olika riktingar. Idag var meningen att jag bara skulle hoppa lixom, inte göra några speciella övningar eftersom det va sista gången... Började med att alla var på 60 cm, hoppade dem som framhoppning eller vad man ska säga! Han var pigg på hinderna somvanligt! Hoppade väldigt fint :D Sen höjde jag till 80cm på alla och det kändes ännu bättre för han tog i mer och sen höjde jag till 95 cm på två och sen strax över en meter på hindret i mitten. Han hoppade bättre än aldrig förr! Åh, söte pojken. Gud vad jag kommer sakna han! :'((( Det bästa är också att man känner att han tycker det är sååå roligt!
Gick iallafall asbra idag, ..


<3333333333333
// ida carlsbogård


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Din blogg!:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0