Dag 5 - Vad jag har med mig på tävling

Detta har jag med mig på en heldag på en tävling.

Till ponnyn:
* Sadel (sadelgjord,padd,stigläder,stigbyglar och allt som hör till)
* Schabrak (flera om man vill ha olika till varje klass)
* 2 Träns (1 extra ifall det händer något när man ska lasta av/lasta på eller så) 
* Benskydd & Boots 
* Hjälptygel (Brösta eller Martingal brukar jag ha)
* Ländtäcke (om det är höst/vinter eller kallt)
* Transportbenskydd
* Transporttäcke
* Nummerlapp
* Gräsbroddar,broddsaker (om det går på gräs)

Till sig själv:
* Ridbyxor
* Skjorta/Tshirt
* Kavaj/Tröja
* Ridstövlar
* Ridstrumpor
* Säkerhetsväst
* Hjälm
* Handskar
* Regnkläder (om det skulle vara regn)
* Sporrar & Spö

Övrigt:
* Hö i hönät till hem&dit resan.
* Foder (betfor är bäst som energiförstärkelse mellan klasserna)
* Kniv
* Grönt kort&ryttarlicens (numera är det redan registrerat på TDB när man anmäler sig) vaccinationsintyg, mätintyg, hästlicens (regional+).
* Några borstar , hovkrats.

Har säkert glömt jättemycket saker men det är det jag kommer på just nu.


_____________________________________________________________________________________



Dag 1 - Presentation av mig + 3 ord som beskriver mig

Dag 2 - Presentation av hästen/hästarna
Dag 3 - Första hästen
Dag 4 - Det här äter hästen/hästarna
Dag 5 - Det här har jag med mig på tävling
Dag 6 - Mitt mål med ridningen
Dag 7 - Min bakgrund
Dag 8 - Pinsammaste situationen med hästar
Dag 9 - En perfekt dag i stallet
Dag 10 - Min utrustning
Dag 11 - Hästbloggar jag läser
Dag 12 - Hästens utrustning
Dag 13 - Om jag skulle vara tvungen att byta häst med nån skulle jag välja...
Dag 14 - Min drömhäst
Dag 15 - Mina drömmar

Dag 17 - Mina tränare
Dag 18 - Jag gillar
Dag 19 - En häst jag saknar
Dag 20 - Veterinär, hovslagare, massör osv..
Dag 21 - Fula ovanor
Dag 22 - Jag gillar inte
Dag 23 - En hoppträning
Dag 24 - Jag måste träna på
Dag 25 - Meriter
Dag 26 - Mina rädslor

// idacarlsbogård

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Din blogg!:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0